Language

Povinně zveřejňované informace

(podle zákona 106/1999 Sb.)
 

1. Název (údaje o organizaci):

oficiální název

Město Bílina

adresa

Břežánská  50/4, 418 31 Bílina

telefon  (spojovatelka-ústředna)

417 810 811

Fax

417 810 815

oficiální stránky

http://www.bilina.cz

podatelna elektronické pošty

ePodatelna@bilina.cz

podatelna

přízemí budovy Městského úřadu Bílina

bankovní spojení

č.ú. 19-1060440379/0800

IČ a DIČ

IČ: 00266 230
DIČ: CZ 00266 230

ID Datové schránky

Qdtb7vx

starosta

Bubeníček Oldřich

Další online zdroje

Úřední deska

2. Důvod a způsob založení:

Město Bílina vzniklo jako územní samosprávná jednotka podle zákona č. 128/2000 § 1, (zákon o obcích), a podle § 2 tohoto zákona vystupuje ve všech právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů plynoucí.
Město Bílina je veřejnoprávní korporací. Samosprávné orgány města jsou Zastupitelstvo města Bíliny a Rada města Bíliny.
Městský úřad Bílina tvoří starosta, dvě místostarostky, tajemník a zaměstnanci města zařazení do městského úřadu. Městský úřad vede starosta. Tajemník městského úřadu odpovídá za plnění úkolů úřadu starostovi v samostatné i v přenesené působnosti města.
V samostatné působnosti spravuje město Bílina svoje záležitosti podle zákona 128/2000 Sb., § 35. Přenesenou působnost vykonává v rozsahu zvláštních zákonů pro výkon státní správy podle zákona 128/2000 Sb., § 61.
Město Bílina je povinný subjekt pro poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

3. Organizační struktura:

Schéma vnitřní struktury najdete v sekci „Městský úřad“, ve složce „Organizační  struktura“ – organizační schéma Městského úřadu Bílina.
 
V sekci „Městský úřad“ ve složce „Odbory MěÚ“ vyhledáte všechny jednotlivé odbory.
U každého odboru naleznete vždy rubriky:
  • Náplň činnosti  (viz také níže – bod 14)
  • Kontakty
  • Formuláře (viz také níže - bod 12)
  • Životní situace  (viz také níže - bod 13)

4. Kontaktní spojení:

4.1

Kontaktní poštovní adresa

418 31  Bílina, Břežánská 50/4

4.2

Adresy úřadoven pro

osobní návštěvy

Sídlo hlavní úřadovny:
Bílina, Břežánská 50/4
Pracoviště:
- vedení města
- kancelář úřadu
Odbory:
- finanční
- správní a vnitřních věcí
- nemovitostí a investic
- stavební úřad a životní prostředí
 
Úřadovna:
Bílina, Želivského 50/1
Odbor:
- školství kultury a sportu
 
Úřadovna:
Bílina, Seifertova 1
Odbory :
- dopravy
- obecní živnostenský úřad
 
Úřadovna :
Bílina, Žižkovo nám. 58
Odbor :
- sociálních věcí a zdravotnictví

4.3

Úřední hodiny

Pondělí:   07:00–12:00 a 12:30–18:00
Úterý:       07:00–11:30 a 12:00-14:00
Středa:      07:00-12.00 a 12:30-18:00
Čtvrtek:    07:00–11:30 a 12:00-14:00
Pátek:       07:00-13:00 (není úředním dnem)

4.4

Telefonní čísla

Ústředna:   417 810 811
Přímé spojení:   k vyhledání na stránkách www.bilina.cz
Sekce Úřady a instituce
Rubrika: odbory MěÚ
vždy u odkazu kontakty

4.5

Čísla faxu

417 810 815

4.6

Adresa internetové stránky

www.bilina.cz

4.7

Adresa e-podatelny

ePodatelna@bilina.cz

4.8

Další elektronické adresy

e-maily na jednotlivé pracovníky: příjmení@bilina.cz
www.bilina.cz - úřední deska

5. Případné platby lze poukázat:

Česká spořitelna a.s.,  č.ú. 19-1060440379/0800
Variabilní i konstantní symboly – dle dispozic příjemce platby. 

6. IČ:       00266 230

7. DIČ:    CZ 00266 230

8. Dokumenty:

8.1

Seznamy hlavních dokumentů:

8.2

Rozpočet:

Rozklikávací rozpočet

9. Žádosti o informace:

Informace poskytují:
  • Všechny odbory městského úřadu,
  • Odbory poskytují informace ústní a písemné.
Věcně příslušný odbor posoudí obsah žádosti a věc odmítne nebo odloží v případě, že
  • je žádost nesrozumitelná,
  • není zřejmé, jaká informace je požadována,
  • nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání
žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, bude žádost odložena. V případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.
V případě, že městský úřad žádosti, byť i jen zčásti nevyhoví, vydá v 15 denní lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
Informace:
  • Ústní – neevidují se, odpovědět lze přímo, bez dalších opatření,
  • Písemné
Na webových stránkách městského úřadu je možno získat tiskopis „Žádost o poskytnutí informace (dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů“).
Tuto žádost o poskytnutí informace zasílejte:
1. Písemně na adresu:
Městský úřad
Břežánská 50/4
418 31 Bílina
 
2. Prostřednictvím ePodatelna@bilina.cz
3. Osobně přes podatelnu městského úřadu v pracovní době
Centrální evidence těchto žádostí je vedena v kanceláři úřadu (sekretariátu).
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona.
Fyzická osoba uvede v žádosti:
  • Jméno a příjmení,
  • Datum narození,
  • Adresu místa trvalého pobytu nebo adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště.
Právnická osoba uvede:
  • Název,
  • Identifikační číslo,
  • Adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím elektronické podatelny ePodatelna@bilina.cz. Neobsahuje-li žádost zákonem stanovené náležitosti a adresu pro doručování, případně není-li elektronická žádost podána způsobem uvedeným výše, není žádostí ve smyslu tohoto zákona.
Lhůty pro poskytnutí informace:
  • Písemné informace se vyřizují do 15 dnů od podání žádosti,
  • V případě vyhledání a sběru oddělených a odlišných informací, na základě konzultace s jinými povinnými subjekty, dvěma a více odbory, může být termín prodloužen o 10 dnů, tj. na 25 dnů. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty základní lhůty 15 dnů pro poskytnutí informace.
Neposkytnutí nebo omezení informace:
  • Městský úřad neposkytne informace v případě, že se jedná o obchodní tajemství, utajovanou informaci, autorské právo, důvěrnosti majetkových poměrů.
  • V případě dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací.
  • Pokud se informace vztahuje výlučně k interním předpisům městského úřadu nebo v případě, že se jedná o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí městského úřadu, pokud zákon nestanoví jinak, to platí jen do dob, kdy se příprava ukončí rozhodnutím.
  • Pokud jde o informaci vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž tuto povinnost zákon neukládá nebo pokud ji městský úřad zveřejňuje na základě zvláštního zákona a v předem stanovených pravidelných obdobích až do nejbližšího stanoveného období nebo pokud by tím byla porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského.  Právo odepřít informaci trvá po dobu, po kterou trvá důvod odepření.
Odvolání:
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat do 15 dnů od doručení odvolání a to prostřednictvím orgánu, který rozhodnutí vydal.
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, lze podat rozklad, rozhodnutí je přezkoumatelné soudem.
Opravné prostředky proti rozhodnutí:
Je-li proti rozhodnutí podáno ve smyslu § 16 zákona odvolání, je vyřízeno těmito způsoby:
  1. povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání,
  2. nadřízení orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání povinným subjektem. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovní dnů ode dne doručení rozkladu povinnému subjektu. Lhůtu nelze prodloužit,
  3. při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti a povinnému subjektu nařídí požadované informace poskytnout.

10. Příjem žádostí a dalších podání:

Podatelna MěÚ Bílina
Městský úřad Bílina
Břežánská 50/4
418 31   B í l i n a
 
Telefon: 417 810 811
Elektronická podatelna:  ePodatelna@bilina.cz
 
Způsob a postup, jak podat žádost či učinit podání najdete v bodě 9 a 10.
 

11. Opravné prostředky proti rozhodnutí Městského úřadu v Bílině a města Bíliny:

Podávání opravných prostředků :
 
1. Opravné prostředky proti rozhodnutí úřadu ve správním řízení podle zákona č. 500/2004 Sb.:
  • Odvolání se podávají na Městský úřad v Bílině, Podatelna MěÚ.
  • Odvolání se podávají ve lhůtě 15 dnů, za podmínek stanovených správním řádem.
  • Proti rozhodnutí při projednávání přestupku v tzv. zkráceném blokové řízení nelze podat řádný opravný prostředek. Při porušení zákonnosti může toto rozhodnutí dle zákona 128/2000 Sb., § 127, odst. 3 (zákon o obcích) zrušit Krajský úřad v Ústí na Labem.
  • Proti opatření, které nemá charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podat opravné prostředky, ale je možné učinit podání.
  • Proti rozhodnutí při projednávání přestupku v blokovém řízení se nelze odvolat.
  
2. Přezkum obecně závazné vyhlášky města Bílina:
  • Odporuje-li obecně závazná vyhláška města zákonu, vyzve krajský úřad město ke zjednání nápravy.Nezjedná-li město do 30-ti dnů nápravu, navrhne krajský úřad Ministerstvu vnitra pozastavení účinnosti této obecně závazné vyhlášky. O tomto návrhu vyrozumí úřad i starostu města.
  • Ministerstvo vnitra přezkoumá návrh krajského úřadu, a shledá- li rozpor této vyhlášky se zákonem, rozhodne o pozastavení její účinnosti. Toto rozhodnutí nabývá právní moci dnem doručení písemného vyhotovení městskému úřadu.
  • Ministr vnitra podá do 15- ti dnů od pozastavení účinnosti obecně platné vyhlášky města návrh na její zrušení k Ústavnímu soudu, který o věci rozhodne.
  • Zjedná- li orgán města Bíliny nápravu dříve, před rozhodnutím Ústavního soudu, Ministerstvo vnitra zruší své rozhodnutí o pozastavení účinnosti obecně platné vyhlášky do 15 dnů.      
    
3. Přezkum usnesení, rozhodnutí nebo patření orgánu města Bílina:
  • Je-li usnesení, rozhodnutí nebo opatření orgánu města v samostatné působnosti v rozporu se zákonem nebo jiným právním předpisem, a nejde-li o obecně závaznou vyhlášku města, vyzve krajský úřad ke zjednání nápravy. Nezjedná-li město nápravu do 30 dnů, navrhne krajský úřad k dalšímu řízení věc Ministerstvu vnitra, které ji svým rozhodnutím vyřeší, bez postoupení Ústavnímu soudu.
  • Tento přezkum se netýká případů porušení právních předpisů občanského, obchodního a pracovního práva.
  
4. Informace veřejnosti o opravných prostředcích podle bodů 2 a 3:
  • Pozastaví-li ministerstvo vnitra účinnost obecně závazné vyhlášky města, nebo výkon usnesení, rozhodnutí nebo jiného opatření města v samostatné působnosti, vyvěsí se neprodleně toto rozhodnutí ministerstva po dobu 15-ti dnů na úřední desce Města Bílina.
  
5. Přezkum nařízení Města Bílina:
  • Při výkonu přenesené působnosti vydává město „Nařízení města“. Odporuje-li zákonu, je postup opravných prostředků obdobný, jako v bodě 2.
  
6. Opravné prostředky proti rozhodnutí podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném  přístupu k informacím:
  • Podávání opravných prostředků je upraveno a lze je vyhledat v části 9 „Povinně zveřejňovaných informací“.

12. Formuláře :

  • Standardně používané formuláře v elektronické podobě naleznete v záložce „Úřady a instituce“ v sekci „Městský úřad“, složka „Odbory MěÚ“, vždy u příslušného odboru úřadu, v rubrice „Formuláře“.
  • Všechny úředně využívané tiskopisy formulářů získáte v tištěné podobě vždy na příslušném odboru úřadu, příslušného k vyřizování podání podle jeho působnosti, vykonávané v rozsahu dle rubriky „Náplň činnosti“.
  • K vyhledávání formulářů lze rovněž využívat i rubriku „Návody na řešení životních situací“ dle bodu 13. těchto povinných informací.

13. Návody na řešení životních situací:

Prostřednictvím těchto zveřejněných návodů získáte užitečné informace pro řešení mnoha problémů, otázek a situací v běžném životě, se kterými se obracíte na Městský úřad Bílina.
 
Návody jsou  uvedené ve složce „Odbory MěÚ“, vždy u příslušného odboru úřadu, v rubrice „Řešení životních situací“.
 
Oblasti životních situací spadají vždy do působnosti a kompetencí příslušných odborů v našem úřadě takto:
 
Osobní doklady
Občanství
Ověřování listin
  • Matrika, evidence obyvatel,
ohlašovna, občanské a cestovní doklady,
přestupková komise, pokladna, podatelna,
Czech POINT

Bydlení

 

Doprava a komunikace

Přestupky

Finance a poplatky

 

Finanční odbor

Majetkové věci města

Podnikání – živnostníci
Podnikatelé

Obecní živnostenský úřad

Sociální zabezpečení
Zdravotnictví

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví

Stavební činnosti:
  • územní plánování a stavební řízení
  • památková péče
  • ostatní stavby
Životní prostředí:
  • lesní hospodářství a myslivost
  • vodní hospodářství
  • odpadové hospodářství
  • ochrana přírody a krajiny
  • ochrana ovzduší
  • ochrana zeměd.půdního fondu
Pro žívotní situace je možné také využít portál občana.
 
Zároveň je možné využívat pro ostatní životní situace i odkaz na Portál veřejné správy viz

14. Předpisy:

14.1 Nejdůležitější používané předpisy

Nejdůležitější používané právní předpisy, podle nichž město Bílina jedná a rozhoduje:
 
podle nichž obec jedná a rozhoduje:
  • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
  • zákon č. 500/2004 Sb., o správním řízení (správní řád)
  • zákon č. 86/2002 Sb., o státní správě ochrany ovzduší a poplatcích za jeho znečišťování
  • zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
  • zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech
  • zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
  • zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví
  • zákon č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
  • zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích
  • zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
  • zákon č. 254/2001 Sb., o vodách (vodní zákon)
  • zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel)
  • zákon č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích a o změně a doplnění některých dalších zákonů
  • zákon č. 137/2006 Sb., o zadávání veřejných zakázek
  • zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti a o změně některých zákonů (zákon o ověřování)
  • zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích

upravujících další práva občanů k povinnému subjektu:

  • zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
  • zákon č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
  • zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
Přehledy nejdůležitějších právních předpisů,  podle kterých se vedou řízení, jednání a rozhodování v přenesené působnosti Městským úřadem Bílina, jsou  uvedené ve složce „Odbory MěÚ“, vždy u příslušných jednotlivých odborů úřadu, v rubrice „Náplň činnosti“.
 

14.2 Vydané předpisy

Obecně závazné vyhlášky a nařízení  města Bílina jsou zařazené podle jednotlivých ročníků jejich vydání.
 

15. Úhrady za poskytování informací podle zák. 106/1999 Sb.

15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

  

15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad u odvolání nebo stížností

Nadřízený orgán doposud nevydal Usnesení o výši úhrad podle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.
 

16. Licenční smlouvy

 

16.1 Vzory licenčních smluv

Žádné licenční smlouvy nejsou uzavřené.

16.2 Výhradní licence

Žádné výhradní licence nejsou uzavřené.
 

17. Výroční zprávy podle zákona 106/1999 Sb.